728 x 90

تاجیکستان:‌ رژیم ایران از کشتار تاجیکهای سرشناس در دهه ۱۹۹۰ حمایت کرده است

تاجیکستان
تاجیکستان
رادیو اروپای آزاد روز 17مرداد 96 برای اولین بار اعلام کرد:
تاجیکستان رژیم ایران را متهم کرد در قتل شخصیتهای سرشناس این کشور از جمله صفرعلی کینجایوف رئیس سابق پارلمان تاجیک در جریان جنگ داخلی این کشور در سالهای 1990 دخالت داشته است.

در یک برنامه مستند 45دقیقه‌یی که از تلویزیون دولتی پخش شد، وزارت کشور تاجیکستان اعلام کرد رژیم تهران خواستار دامن زدن به جنگ داخلی تاجیکستان بود. این رژیم تأمین کمکهای مالی به حزب اسلامی تاجیک را به‌عهده داشت و شبه‌نظامیان آن را در خاک ایران آموزش می‌داد.

بنا‌ به گفته وزارت کشور تاجیکستان کمکهای مالی رژیم ایران و دستورات آن برای انجام ترورها از طریق معاون سابق وزیر دفاع و یکی از فرماندهان حزب اسلامی در دهه 1990 انجام می‌گرفت.

مردی که خودش را یک شبه‌نظامی سابق حزب اسلامی معرفی می‌کرد در برنامه مستند تلویزیون تاجیکستان گفت او در سال 1995 به ایران رفته و همراه با 200نفر دیگر از اتباع تاجیک آموزشهای تخریب را در شهر قم دیده است. او گفت وی در سال 1997 با داشتن دستورالعملهای روشن برای کشتن شخصیتهای سیاسی و اجتماعی به تاجیکستان برگشت.

دادگاه عالی تاجیکستان حزب اسلامی را یک گروه تروریستی اعلام کرده است...
تاجیکستان با پخش این برنامه مستند اولین بار است که به‌طور علنی رژیم ایران را متهم به تأمین مالی و هدایت قتلهای سیاسی دو دهه گذشته این کشور می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a85a876b-c757-4130-9bcf-d90c5a9c486f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات