728 x 90

سناتور تام کاتن‌: برنامه اتمی رژیم ایران اولین بار توسط مقاومت ایران افشا شد

سناتور تام کاتن
سناتور تام کاتن
سناتور تام کاتن در سخنرانی خود در شورای روابط خارجی آمریکا، با تأکید بر این‌که برنامه اتمی رژیم آخوندی اولین بار توسط مقاومت ایران افشا شد، گفت: «با این‌که (رژیم ایران) عضو پیمان منع تکثیر اتمی بود، خمینی از همان سال 1984 تصمیم گرفت که به‌دنبال (ساخت) تسلیحات اتمی برود... (رژیم) ایران تأسیسات عظیم زیرزمینی غنی‌سازی در کنار نطنز را پنهان کرده بود تا این‌که مخالفان (ایرانی) در سال 2002 آن‌را افشا کردند. (رژیم) ایران هم‌چنین یک تأسیسات غنی‌سازی زیرزمینی دیگر را در فردو پنهان کرده بود... باید بگویم که تأسیسات انرژی غیرنظامی اتمی، نیازی به آن ندارد که در زیر زمین با چند متر بتن تقویت‌شده یا زیر کوه‌ها باشد».

سناتور کاتن از رئیس‌جمهور آمریکا خواست تبعیت رژیم آخوندی از توافق اتمی را تأیید نکند، و افزود: «این عدم تأیید ما را بلافاصله از توافق خارج نمی‌کند... بلکه به کنگره 60روز فرصت می‌دهد تا به سرعت آن کاری را که همواره قدرتش را داشته‌ایم انجام بدهیم؛ یعنی اعمال مجدد تحریم‌ها... من الآن خروج از توافق را پیشنهاد نمی‌کنم، بلکه پیشنهاد می‌کنم گام‌های لازم را برای... کسب یک توافق بهتر برداریم».

وی هم‌چنین بر لزوم حفظ گزینهٴ نظامی علیه رژیم تأکید کرد و خواهان مقابله با دخالتهای منطقه‌یی و برنامه موشکی رژیم شد آنهم با اتخاذ گام‌های مشخص شد.

سناتور کاتن، گفت: «تهدید موجود به‌خاطر ماهیت تسلیحات (رژیم) ایران نیست، بلکه به‌خاطر ماهیت خود این رژیم است... امروزه (رژیم) ایران از شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، یمن، بحرین و (فلسطین) حمایت می‌کند و آنها را آموزش می‌دهد... آنها کودکان را برای جنگیدن در سوریه سربازگیری می‌کنند. آنها از پلیس مخفی خود برای آزار و کتک‌زدن دانشجویان استفاده می‌کنند».

سناتور تام کاتن با ذکر نمونه‌هایی از اَعمال تروریستی رژیم، افزود: «هیچ مدره افسانه‌یی در این رژیم وجود ندارد. حتی وندی شرمن که مذاکره‌کننده اصلی توافق (اتمی بود).. روحانی را غیرمدره توصیف کرده است... تاریخچهٴ این رژیم چنین است: آنها برنامه تسلیحات اتمی خود را پنهان کردند، آن‌را انکار کردند و درباره آن دروغ گفتند. تنها رقیب افراط‌گرایی مذهبی (این رژیم)، ریاکاری آنهاست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db558b15-0f87-4318-8c89-ca53220324dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات