728 x 90

شیوع بیماریهای عفونی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

شیوع بیماریهای عفونی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه
شیوع بیماریهای عفونی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه
گزارشی درباره وضعیت بهداشتی و شیوع بیماریها و هم‌چنین موضوع استقرار هموطنان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه:
به‌دنبال ادعای یکی از کارگزاران رژیم در وزارت بهداشت مبنی بر این‌که تاکنون هیچ موردی از بیماریهای واگیردار در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه شایع نشده است. مدیرعامل یک انجمن حکومتی در کرمانشاه، که به همراه یک گروه داوطلب از پزشکان و امدادگران و مددکاران، در میان زلزله‌زده‌هاست، به یک رسانه رژیم گفت: «بیماریهای عفونی در برخی مناطق در حال شیوع است؛ از جمله در تپه‌رش و دوره‌دره. بیماریهایی که دارای علائمی مانند اسهال، استفراغ و تب هستند در حال افزایش‌اند.» : «در دالاهو هم بیماریهای عفونی ناشی از لاشه دام‌ها شایع شده است.»

شیوع بیماریهای عفونی در مناطق زلزله‌زده در شرایطی است که پزشکان و متخصصان بهداشت محیط بلافاصله بعد از وقوع زلزله نسبت به جمع‌آوری سریع اجساد و احشام زیر آوار مانده و جمع‌آوری فاضلاب و زباله‌ها در مناطق زلزله‌زده که اعتراض مردم زلزله‌زده را نیز در پی داشت، هشدار می‌دادند.

مدیرعامل این انجمن ضمن تأکید بر بی‌عملی رژیم در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده توسط رژیم از جمله در مناطق صعب العبور دوره‌دره یا یارستان و روستاهای دور افتاده از عدم دسترسی مردم زلزله‌زده به آب آشامیدنی به‌خاطر کور شدن چشمه‌ها در این مناطق از جمله در روستاهای ازگله و سرپل ‌ذهاب و گل‌آلود بودن آب در گیلان غرب به‌دنبال وقوع زلزله خبر داد و افزود: «باید منتظر زلزله روانی در کرمانشاه باشیم.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53f96cac-33cc-4c26-b292-32fa0702a0ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات