728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

بیانیه کمیته سوئیسی سازمان خبات کردستان ایران در حمایت از اشرف

-

سازمان خبات کردستان ایران
سازمان خبات کردستان ایران
کمیته سوئیس سازمان خبات کردستان ایران، طی بیانیه‌یی از سازمان ملل‌متحد خواهان حفاظت اشرف شد. متن بیاینه به این قرار است:

نماینده سازمان ملل متحد!
هم‌چنان‌که واقفید، ۱۹فروردین سال جاری در یک توطئه از قبل طرح‌ریزی شده، نیروهای نظامی حکومت عراق به کمپ اشرف نزدیکی شهر خالص عراق که حدود ۳۵۰۰عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در آن سکنی دارند، یورش برده و در اقدامی جنایتکارانه نیروهای عراقی ۳۶تن از اعضای بی‌دفاع ساکن اشرف را کشته که ۸تن از آنان از زنان اشرف بوده و هم‌چنین شمار زیادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران را مجروح کردند.
اقدام جنایتکارانه نیروهای عراقی به شهر اشرف نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو و معاهده‌های جهانی بود که موجب انزجار و محکومیت جهانی گشت. بی‌تردید این اولین باری نیست که بی‌مهابا و در راستای خوش‌خدمتی به رژیم دیکتاتور آخوندی حاکم بر ایران، ساکنان شهر اشرف از سوی حکومت عراق مورد حمله قرار می‌گیرند. اما دردناکتر از این جنایات، عدم اتخاذ سیاست و موضعی قاطع و سکوت هر باره جامعه جهانی و مراکز و نهادهای حقوق‌بشری بوده که خود، مشوق بزرگی برای استمرار حملات نیروهای حکومت مالکی می‌باشد.
هر چند هم‌اکنون تلاشها در راستای توقف ادامه این حملات ضدبشری با خستگی‌ناپذیری مبارزین راه آزادی و حمایت نهاد و شخصیتهای بشردوست در جریان است، اما ما از تمامی نهادها و مراکز بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و مسئول در قبال جان انسانها تقاضا داریم با اتخاذ موضع و تصمیماتی کاربردی از این اقدامات رژیم آخوندی که نمایانگر استیصال و ریزش پایه‌های دیکتاتوریش می‌باشد، جلوگیری نمایند. لازم است از اقدام قاطعانه و بشردوستانه اخیر سازمان ملل مبنی بر معرفی نمودن ساکنان اشرف به‌عنوان پناهندگان سیاسی در کشور عراق تقدیر به‌عمل آوریم.
جای دارد در همین راستا کشور ایالات متحده نیز هم‌چون اتحادیه اروپا و کشور انگلیس نام سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست سیاه خود بیرون آورده و به این معامله متناقض با منافع مردم ایران خاتمه دهد.
کمیته سوئیس سازمان خبات کردستان ایران، از آقای بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، ناوی پیلای، کمیسر شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، اتحادیه اروپا و تمام وجدانهای بیدار می‌خواهد، برای تعیین نماینده شورای امنیت در مسیر روشن شدن ابعاد جنایتهای ۱۹فروردین در شهر اشرف، جلوگیری از استرداد ساکنان اشرف و تعیین راه‌حل درستی برای خروج ساکنان اشرف در کشور عراق و هم‌چنین برعهده گرفتن محافظت از اشرف توسط سازمان ملل پافشاری کنند.

سازمان خبات کردستان ایران
کمیته سوئیس
۳۰ـ ۶ ـ ۹۰
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63200f2c-bb71-4032-b7e6-16b958ae0f4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات